Cosmoloxías

28.02.2021 - 15.03.2021
Salón artesoado do Colexio de Fonseca

A exposición

‘Cosmoloxías’ foi una exposición organizada polo Instituto Galego de Física de Altas Enerxías (IGFAE) composta por unha serie de obras cartográficas da artista Irene inspiradas no Universo Dubrovsky que evocan os mapas reais que tentan explicar a orixe do cosmos mediante grandes pregos de papel entretecido e discos perforados. Ese diálogo entre arte ciencia, indagar nas súas interseccións e tender pontes entre ambas é o propósito desta exposición que se inaugurou en febreiro de 2019 no Colexio de Fonseca. Ademais, foi a primeira actividade do ArtLab.

Coloquio entre ciencia e arte

Como actividade complementaria, o Centro ABANCA Obra Social acolleu un coloquio entre a artista e distintas figuras do mundo da arte e a ciencia, no que participaron o escritor Agustín Fernández Mallo, o físico e pintor David Crooks, a decana da Facultade de Matemáticas Elena Vázquez Cendón, o físico José Edelstein e a cantante Uxía, ademais da propia artista Irene Dubrovsky e a moderadora do encontro, a xornalista Ainhoa Apestegui.

Sobre a artista

Irene Dubrovsky nace en Buenos Aires en 1972. É artista plástica e reside en Ciudad de México. A súa obra visual articúlase nunha poética cartográfica onde conflúen a súa historia e herdanza migrantes, en obras minuciosas e sutís. Utiliza a xeometría como linguaxe primordial, estruturando as súas pinturas en grandes pregos de papel tecidos, encartados ou perforados en forma de discos, mapas e partituras. Traballa con espazos reticulares e redes curvas que aluden a espazos infinitos, propiciando un diálogo interdisciplinario que permita os entrecruzamientos de arte e ciencia.
Presentou o seu traballo en numerosas exhibicións, entre elas a Bienal da Habana (Cuba), coa exposición Cartografías Satelitales, así como na Bienal de Curitiba e a Bienal de Conca. A súa obra Mapas da alteridade expúxose no Palacio Exipto de Lisboa e no Centro Pére Prune de Barcelona, ademais de en o Instituto de Cultura de México en Viena e Madrid. Outras obras destacadas que percorreron centros de arte internacionais foron Cuelo de Cronos (Museo Universitario del Chopo, México), Universos Progresivos (Galería Porta Vermella, Hong Kong) e World Maps (Galería Couturier, Los Ángeles). Na actualidade, desenvolve o proxecto Un espello de auga para as estrelas para o Xardín botánico de Oaxaca, en México.

Achegándose á rexión tecnolóxica máis innovadora de Europa

15.02.2024

03.Tech.Lab

Proxecto MEDRA