A Unión Internacional de Física Pura e Aplicada (IUPAP) e o Instituto Tata de Investigación Fundamental (TIFR) recoñeceron ao profesor Francis Halzen co premio Homi Bhabha por “as súas destacadas contribucións á física dos raios cósmicos, incluída a física de neutrinos de alta enerxía a través do detector IceCube”. O anuncio fíxose esta semana na cerimonia de apertura da XXXVII Conferencia Internacional de Raios Cósmicos 2021, a maior conferencia sobre Física de Astropartículas, que reúne os diferentes temas do campo desde 1947.

O Prof. Francis Halzen, Profesor Distinguido de Física Hilldale e Gregory Breit da Universidade de Wisconsin-Madison e investigador principal do Observatorio de Neutrinos IceCube, é un teórico que estuda os problemas na interface da física de partículas, a astrofísica e a cosmoloxía. Halzen traballa desde 1987 no experimento AMANDA, un telescopio de neutrinos de primeira xeración situado no Polo sur. As observacións de AMANDA representan unha proba de concepto para IceCube, un observatorio a escala quilométrica recentemente terminado que se asoma á Terra para abrir unha nova xanela ao universo. Do mesmo xeito que o seu predecesor, AMANDA, IceCube busca neutrinos procedentes das fontes astrofísicas máis violentas: acontecementos como a explosión de estrelas, os estalidos de raios gamma e os fenómenos cataclísmicos relacionados con buracos negros e estrelas de neutróns. O telescopio IceCube é unha poderosa ferramenta para buscar a materia escura, e podería revelar os novos procesos físicos asociados á enigmática orixe das partículas de maior enerxía da natureza.

O Premio IUPAP- TIFR Homi Bhabha (Certificado, Medalla e Premio) creouse en 2010 en honra ao Dr. Homi Jehangir Bhabha, físico de raios cósmicos moi coñecido pola teoría da fervenza Bhabha- Heitler e a dispersión relativista positrón-electrón, tamén coñecida como dispersión Bhabha. Homi Bhabha fundou o TIFR en 1945 e iniciou o programa de enerxía nuclear na India en 1951 cun forte apoio do coñecido filántropo e industrial JRD Tata e do Goberno da India dirixido entón polo Primeiro Ministro Jawaharlal Nehru. O Premio Homi Bhabha consiste nun certificado, unha medalla, unha dotación de 250.000 INR e unha invitación para visitar o TIFR, en Mumbai, e o Laboratorio de Raios Cósmicos.

Anuncio da entrega do premio a Francis Halzen durante a cerimonia de apertura (1:21:00).